DEVAM: 115-116- Namaza
Başlama (İftitah)
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الْمَلِكِ
بْنُ شُعَيْبِ
بْنِ
اللَّيْثِ
حَدَّثَنِي
أَبِي عَنْ جَدِّي
عَنْ يَحْيَى
بْنِ
أَيُّوبَ
عَنْ عَبْدِ
الْمَلِكِ
بْنِ عَبْدِ
الْعَزِيزِ
بْنِ
جُرَيْجٍ
عَنْ ابْنِ
شِهَابٍ عَنْ أَبِي
بَكْرِ بْنِ
عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ
الْحَارِثِ
بْنِ هِشَامٍ
عَنْ أَبِي
هُرَيْرَةَ
أَنَّهُ
قَالَ كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
إِذَا
كَبَّرَ
لِلصَّلَاةِ
جَعَلَ
يَدَيْهِ حَذْوَ
مَنْكِبَيْهِ
وَإِذَا
رَكَعَ
فَعَلَ
مِثْلَ ذَلِكَ
وَإِذَا
رَفَعَ
لِلسُّجُودِ
فَعَلَ مِثْلَ
ذَلِكَ
وَإِذَا
قَامَ مِنْ
الرَّكْعَتَيْنِ
فَعَلَ
مِثْلَ
ذَلِكَ
Ebu Hureyre (r.a.)'den;
demiştir ki: Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaza (başlamak) için tekbir
aldığı zaman ellerini omuzları hizasına kadar kaldırırdı. Rüku'a varmak
istediği ve secdeye varmak için (rüku'dan) kalktığı zaman da böyle yapardı. İki
rekat bittikten sonra (kıyama) kalkarken de aynı şeyi yapardı.
AÇIKLAMA: Bu hadisle ilgili açıklama (730) no'lu hadisle
bir önceki hadisin izahında geçmektedir.
İbn
Kayyım bu hadisin Müslim'in şartlarına uygun olduğunu söylemiştir.
Mahir:
Müslim'in şartına uyduğu halde sahihinde yer almadığı için Sahih'in beşinci
mertebesindedir.